... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Emma - WaarBenJij.nu ... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Emma - WaarBenJij.nu

...

Door: Emmavd

Blijf op de hoogte en volg Emma

15 September 2010 | Ierland, Dublin

Zoooo
daar ben ik weer. heb weer heel wat afgereisd.
Inverness was heel erg leuk.ik ben naar een Ceilidh geweest.Dat was ergens buiten de stad op een boerderij alleen bereikbaar met een taxi..
Het was een soort schots feest, met trad muziek (viool, gitaar, accordeon) schotse dansen, schots eten, en een loterij (?schijnt er ook bij te horen...)ik werd meteen voorgesteld aan allerlei mensen en de dansvloer opgesleurd. ik ken nu dus allemaal schotse dansjes. en toen het afgelopen was stonden er al 10 mensen klaar om me een lift te geven.
de violist zei dat er de dag erna een jamsessie was smiddags, en er stond een piano! dus daar wilde ik ook graag heen. en zijn tante wilde me dan wel een lift geven.
jamsessie was ook leuk, en voor het eerst dat ik op een piano meejamde.
savonds ook nog naar een echt schots concert geweest met allerlei beginnende bandjes met doedelzakken en tapdansen.ik mocht er gratis naar binnen van de meneer 'just to be nice' en in het hostel sliep ik inmiddels ook al gratis op de personeelskamer..
toen ik in Glasgow kwam had ik ook even een cultuurshock. Mijn bus had vertraging en kwam aan in de stromende regen. Nergens een plattegrond te vinden en niemand wist de straat of het hostel, en ik had een les savonds.. uiteindelijk een kwartier voordat ik bij haar moest zijn een ander hostel gevonden. helemaal verzopen en een half natte accordeon kwam ik aan, in een soort fabriekshostel met hotelprijzen, op de negende verdieping en een enge lift..
maargoed de les was heel leuk en heb heel veel cds meegekregen om te luisteren.
heb meteen een ander hostel gezocht, maar in glasgow is het heel duur. dus zat ik buiten het centrum, met 14 andere zwetende getatoeerde mannen op een kamer.
de dag erna les gehad in Edinburgh vvan een schotse pianist, en ik heb al best veel nuttige dingen geleerd maar dat past hier allemaal niet meer in.

Ben inmiddels in Dublin na een 10 uur durende reis waarbij ik eerst nog de bus had gemist om half 6 sochtends en dus in de stromende regen naar de stad moest lopen. en op de boot zeeziek werd omdat het stormde...
maargoed ben er nu en ga morgen naar Cork op naar de volgende jamsessie en les!!

  • 15 September 2010 - 18:14

    Claudia:

    wat een stormachtige avonturen!Leuk dat je meteen weer kan spelen morgen. Liefs van P!

  • 15 September 2010 - 19:49

    Han:

    Emma wat een hoop avonturen na elkaar!! Blij dat het goed is afgelopen in Glasgow...

  • 16 September 2010 - 07:36

    Mirte:

    Hey muziekhippie op tournee:),
    Wat gaaf van die jamsessie en dat festival!! Fijn dat je nu in Ireland bent, hopelijk weet je nu wat beter de dingen te vinden. Als je geen tijd hebt kan ik je wel wat hostels voor Cork en Galway mailen? xxx

  • 16 September 2010 - 15:39

    Fabrina:

    Ubercool!!! Jam ze en leer ze! :)

  • 17 September 2010 - 22:21

    Rrrr:

    Ik neem aan dat je het adres van Bed & Breakfast De Steenroos meteen aan de 14 zwetende getatoeerde mannen hebt gegeven?

  • 21 September 2010 - 08:40

    B Hoejenbos:

    Emma, ik wist niet dat ik zo'n ondernemende kleindochter had!
    Toch ook nog wat zeemansbloed van je overgrootvader? Die als jongen aanmonsterde op een schip naar "deOost".
    Geniet ervan!
    veel liefs van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2011

Limerick

28 Juni 2011

Good to be back again

04 Oktober 2010

Laatste dagen

28 September 2010

Cliffs, hostels en veganistisch eten in ierland

22 September 2010

Quirky Cork
Emma

Ik ga de muzikale vibes in Ierland en Schotland opzoeken!

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 5922

Voorgaande reizen:

07 September 2010 - 01 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: