Laatste dagen - Reisverslag uit Galway, Ierland van Emma - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Galway, Ierland van Emma - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Emmavd

Blijf op de hoogte en volg Emma

04 Oktober 2010 | Ierland, Galway

Galway kon ik helaas niet zo lang blijven, maar ik vind het nog steeds een van de mooiste steden van Ierland. Niet te groot, en veel muziek. Heb dan ook paar keer op straat gespeeld. Wat best grappig is, is dat je meteen een soort bekendheid wordt als je gaat ‘busken’. In mijn hostel zat een Italiaanse man die accordeon speelde. Toen ik zei dat ik ook een accordeon bij me had zei hij: ‘oh ben jij dat blonde meisje dat ook in Cork speelde? Daar had ik al van gehoord ja’..
En ik kwam zelf ook muzikanten tegen die ik in Cork had gezien. Het schijnt dat dat de 2 beste plaatsen zijn voor busken. Deze man leefde ervan, en heeft overal in Europa gewoond.Hij was al 6 maanden hier en wilde ook blijven omdat hij Ierse muziek wilde leren. In Ierland verdiende hij ook het meest (en Amsterdam het minst). ’s Avonds in de pub werd ik ook herkend (‘hee ik heb jou vanmiddag op straat gezien’, of: ‘je stond tegenover mijn winkel te spelen’)
De pub had 2 verdiepingen, met allebei sessies. Ik ging naar de bovenste, waar alleen maar jongeren waren (ong 15 jaar) waarvan de helft een instrument bespeelde. Anderen zingen of dansen mee (waarom is dit in Nederland niet???).
Ergens anders kwam ik weer op een soort celeidh terecht. Dit keer allemaal 50+ die uit hun dak gingen en allemaal Ierse dansjes deden.

Dan op naar Dublin met de bus. Wat me opvalt in elke stad, is dat er overal mannetjes staan op straat met een reclamebord om je ergens heen te lokken. Bv. 80% korting op weglaseren van haar, verkoop van je siraden of gewoon kledinguitverkoop: ipv het bord gewoon neer te zetten, is er een mannetje dat dat de hele dag (!) vasthoudt. Meestal staan ze dan ook met oordopjes in, of een kruiswoordpuzzelboekje in hun andere hand.. leuke baan..
‘s avonds heb ik nog een les Iers dansen wat in het hostel wordt gegeven. Jammer genoeg is dit mijn laatste dag dus ik kan de dansjes niet meer uitproberen op een Celeidh.

En de volgende dag alweer naar huis!! Ik stijg op vanuit zonnig Dublin, Engeland kan ik ook nog zien, maar zodra we boven NL vliegen wordt het wit. En het blijft wit tot de laatste seconde dat ik land. De regen klettert op het vliegtuig...welkom thuis.

Het was echt een hele mooie reis. Veel geleerd, muziek gehoord en alleen maar aardige mensen ontmoet. Ik kon overal wel meerijden met mensen, en ze wilden me alles vertellen over de muziek.Elke dag is er wel livemuziek ergens en ik mocht overal meespelen en meedansen (mocht? moet!) Heb ook erg geluk gehad met het weer, bijna geen regen! Het landschap is heel mooi overal, en zo perfect groen dat het me af en toe aan teletubbieland doet denken. Het vieze brood en dure eten (1 appel voor 1 euro??!) neem je dan maar op de koop toe...
to be continued!!

  • 05 Oktober 2010 - 10:12

    Fabrina:

    Welkom thuis! Mooie foto's! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Galway

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2011

Limerick

28 Juni 2011

Good to be back again

04 Oktober 2010

Laatste dagen

28 September 2010

Cliffs, hostels en veganistisch eten in ierland

22 September 2010

Quirky Cork
Emma

Ik ga de muzikale vibes in Ierland en Schotland opzoeken!

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 5922

Voorgaande reizen:

07 September 2010 - 01 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: