Quirky Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van Emma - WaarBenJij.nu Quirky Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van Emma - WaarBenJij.nu

Quirky Cork

Door: Emmavd

Blijf op de hoogte en volg Emma

22 September 2010 | Ierland, Cork

Nog even over die boot naar belfast: das wel wat anders dan de boot naar terschelling. het duurt maar een uur langer(3u), maar ze zijn denk ik toch bang dat je je gaat vervelen want er is oa: een gokhal, bioscoop, lounge- en vipruimte(voor slechts 15 pond meer zit je heel luxe), kinderspeelhoek, sporthal, foodpalace, heel veel catering, taxfree shopping, en internet aan boord.. helaas helpt dat allemaal niet tegen zeeziek zijn en lig je waarschijnlijk toch die 3 uur half kotsend op je stoel..
ben 1 nacht in dublin gebleven en toen met de trein 4,5 uur door naar Cork. wat wel grappig is, is dat je naam al boven je gereserveerde stoel staat in de trein. dat moet de ns ook doen!!
in cork neem ik het eerste beste hostel wat ik tegenkom en die is best ok..er zit zelfs een raam in mn kamer dit keer. Maar volgende dag moet ik alweer opzoek naar wat anders en kom in een iets viezer hostel terecht bovenop een berg (ok een heuvel voor als je in ierland woont)

's avonds ga ik naar een sessie (ik mag het geen jamsessie meer noemen, dat is voor jazz...) van Caoimhin (spreek uit kwievien) op piano,zn broer Niall op concertina en een banjo en bodhranspeler. Op de cd van Caoimhin en Niall hoorde ik voor het eerst piano in ierse muziek, met wat jazzinvloeden. ik ben dus best een beetje fan van deze gasten! en karan casey kwam toen ook ineens binnengelopen (wie? die beroemde ierse zangeres!) want dat is dan weer de vrouw van Niall.. helaas zong ze niet vanavond want ze was een beetje ziek.
Volgende dag ga ik naar een andere sessie. zodra ik binnenloop met mn accordeontas op mn rug, word ik meteen erbij gesleurd en op een stoel gezet.Maar met al het violengeweld heeft mn accordeonnetje hier niet zoveel te vertellen...
het is wel jammer dat ik niet zoveel tunes ken (zij ongeveer 900). maar als ik iets inzet spelen ze allemaal meteen mee dat is wel heel gaaf!
En je hebt meteen contact hebt met de locals als je meedoet met zo'n sessie!

De volgende dag heb ik les van een man die ik verder helemaal niet kende
maar t blijkt een hele grappige vent. en heel aardig want hij komt me helemaal ophalen met de auto (hij woont in een of ander dorp buiten cork) Hij geeft les in Limerick (irish music academy) en hij vindt mij een goeie pianist.. jeej! volgens hem kan ik best de master doen daar. en als ik weer eens in Cork ben, mag ik weer langskomen. En dan hoef ik niet eens te betalen want 'zn koelkast zat nog vol'...

's avonds is er weer een sessie van Caoimhin met wat anderen maar dat is wel 20min rijden met de auto dus hij haalt me bij het hostel op. het is een sessie met viool, banjo, piano, gitaar, bodhran. een van de beste die ik tot nu toe heb gehoord, en ik mag ook een paar nummers meespelen op piano! Het zijn allemaal hele goede vrienden die samen hebben gestudeerd in Cork. Ze spelen niet meer zo vaak samen dus dat moet natuurlijk gevierd worden.na afloop zetten ze het dan ook allemaal op een zuipen (na afloop? ze begonnen om 6 uur al) Ze willen in Cork uitgaan maar blijven toch hangen in dat cafe, er speelt inmiddels weer een andere band. De accordeonist kan inmiddels al niks zinnigs meer uitbrengen (in ireland we only play in D. thats all you have to remember, D. no fucking F, only D. D is the one. ok? D. no no not G only D) Moet er nog even bij vermelden dat al deze heren al dik in de 30 zijn en thuis een vrouw met kleine kindertjes hebben...
De violist zit inmiddels al aan de coke, en daar komt al helemaal niks zinnigs meer uit.. Ik ben dan ook wel enigszins blij dat Caoimhin een taxi belt om terug naar cork te gaan.maar helaas, ze zijn er niet weg te slaan. alle gasten zijn al naar huis, maar zij willen nog blijven. dus er worden weer nieuwe biertjes opengemaakt, en nog 1 en nog 1. als ze om half 5 uiteindelijk allemaal aan de cocaine gaan vind ik het wel weer mooi geweest en vraag ik of ze een taxi voor me bellen. als iemand die tenminste voor me kan bellen...
uieindelijk gaan ze dan toch mee, en belt de schoonmaker een taxi. Dus daar zit ik dan in een taxi met de man waar ik zo'n fan van was, straalbezopen en high op de achterbank... Zij gaan verder feesten bij de violist thuis. al vraag ik me af hoe, want als ik bij het hostel uitstap rolt de accordeonist de taxi uit de straat op.

En de volgende dag heb ik les van hem.. Ik vertrouw er niet helemaal op dat ie ook echt komt opdagen na gister, maar een half uur te laat komt ie dan toch. hij moet wel eerst zn zoontje naar huis brengen, een taxi terug nemen naar dat cafe, en zn auto ophalen..
tijdens de les krijgt hij steeds rodere ogen en na een uurtje vraagt ie hoopvol 'can we finish?'
tot zover mijn avonturen in Cork..


  • 22 September 2010 - 11:13

    Claudia:

    Haha, genoten van je avonturen!
    Hier met Peos is het een ander verhaal, die gaat vanmiddag gezellig met Mirte naar de dierenarts voor de wondjes op z'n rug.

  • 22 September 2010 - 15:34

    Rrrr:

    Allemaal om half 5 's nachts aan de cola. Heel verstandig.

  • 22 September 2010 - 19:26

    Han:

    Emma je gebruikt toch zelf niet al te veel coke hè?

  • 26 September 2010 - 09:28

    Fabs:

    Moehahahahaha!!!

    En wat ga je je laatste dagen doen?! Tot snel!

    xx

  • 26 September 2010 - 19:00

    Vera:

    Hoi Em,

    Lees nu pas weer je verhaaltjes, want ik kreeg geen melding van een nieuw bericht..dus ging ik even kijken.
    Dit laatste verhaal van Cork is echt te grappig!! haha, wat een belevenis!

    Veel plezier daar en tot snel! Liefs Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2011

Limerick

28 Juni 2011

Good to be back again

04 Oktober 2010

Laatste dagen

28 September 2010

Cliffs, hostels en veganistisch eten in ierland

22 September 2010

Quirky Cork
Emma

Ik ga de muzikale vibes in Ierland en Schotland opzoeken!

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 5922

Voorgaande reizen:

07 September 2010 - 01 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: