zwemmen met Nessie - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van Emma - WaarBenJij.nu zwemmen met Nessie - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van Emma - WaarBenJij.nu

zwemmen met Nessie

Door: Emmavd

Blijf op de hoogte en volg Emma

11 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Inverness

Ben inmiddels in Inverness, een heel stuk verder naar het noorden. Ik werd een beetje gek van al die auto's en toeristen in Edinburgh, en ze zeiden dat er in inverness meer muziek te vinden was. ik heb in edinburgh nog meegejamd in de pub. ze waren heel aardig en ik moest morgen weer terug komen. ze hebben me geprobeerd uit te leggen wat het verschil is tussen schots en iers. volgens hen was er in inverness juist minder muziek..maargoed ik had mijn busticket al gekocht.
de volgende dag kreeg ik daar al een beetje spijt van, want de schotse bus is nog erger dan de NS.. ik stond voor dag en dauw al op dat station, maar de bus kwam niet. was er een uitgevallen, en moest ik een uur later met een andere bus mee die dus stampvol werd, en overstappen in een of ander dorp, en later toch weer niet..kregen ook nog bijna ongeluk op de weg maar liep met een sisser af.heb er uiteindelijk bijna 6 uur over gedaan..maar het was het wel waard, want het is ook een hele mooie stad en veel rustiger, en ik zit voor het eerst in een leuk hostel.
Er staat hier een piano en een grote keuken en het personeel is heel aardig.
ik baalde wel een beetje dat ik net de jamsessies had gemist, die zijn er volgende week pas weer. maar savonds zijn we met een paar mensen uit hostel en personeel naar een karaokebar geweest (voor het eerst in mn leven..) en naar een ander cafe waar 'trad scottish music' was (een klein dik chinees ventje met een gitaar)
de schotten praten allemaal als derek ogilvie, maar dan nog erger en onverstaanbaarder. en ze hebben allemaal hele slechte tanden (door de alcohol??)

maargoed, wat ik dus eigenlijk wilde schrijven is natuurlijk over loch ness...
gister met een duits meisje gelift naar het loch ness meer. zij wilde per se zwemmen, dus zijn we dwars door wat weilanden gelopen totdat we bij een baai kwamen (zwemmen is eigenlijk verboden daar omdat het te koud is) en daar kon ik natuurlijk niet achterblijven en heb ook een duik genomen.
het meer is het supermooi om te zien, en het was ook superkoud maar wel verfrissend, en ik kan natuurlijk zeggen dat ik met het monster Nessie heb gezwommen...

dus deze dagen voel ik me meer een toerist dan een student. vanavond ga ik misschien wel naar een trad scottish concert en ik ga vandaag of morgen naar Glasgow om les te krijgen (hopelijk...) Het is hier een beetje lastig om op internet te gaan, het kost hier 2 pond per 15 min, en in het hostel hebben ze geen computer. alle backpackers hebben tegenwoordig een laptop bij zich...

  • 11 September 2010 - 11:03

    Fabrina:

    Wat een spannend avontuur! Gaaf hoor wat je doet!

    xxx

  • 11 September 2010 - 19:49

    Claudia:

    Dag, leuk dat je dat allemaal meemaakt! Hier vandaag buurtfeest. Ilse speelde ook, samen met een violiste die jou Inverness had aangeraden zei ze.

  • 11 September 2010 - 20:58

    Ilse:

    hoi emma,

    wat leuk om van je te horen. cool zeg dat je nu naar schotland bent.
    lachen, ik herken veel.
    nog in de royal oak geweest in edinburgh?
    x

    ilse

  • 13 September 2010 - 07:41

    Han:

    Hoi Emme leuk je avonturen te lezen!! Zag je violiste ook spelen op buurtfeest, met dansende kinderen. Ben benieuwd hoe je Glasgow vindt, ik ben daar nooit geweest!
    xx

  • 13 September 2010 - 09:50

    Mirte:

    Jeetje, nu al zoveel spannende Emma avonturen in de highlands:) leuk dat je al zoveel mensen ontmoet hebt! Op naar de volgende jamsessie!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Inverness

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2011

Limerick

28 Juni 2011

Good to be back again

04 Oktober 2010

Laatste dagen

28 September 2010

Cliffs, hostels en veganistisch eten in ierland

22 September 2010

Quirky Cork
Emma

Ik ga de muzikale vibes in Ierland en Schotland opzoeken!

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 923
Totaal aantal bezoekers 5919

Voorgaande reizen:

07 September 2010 - 01 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: